torsdag 17 april 2014

EN HELT VANLIG DAG

Wera har varit på ett helt fantastiskt bra humör idag. Skrattat, kramats och busat hela tiden. Det är nog det bästa som finns!

Efter lunch när det var dags för Weras sovstund passade jag på att handla inför kvällen och morgondagens frukost. Martins pappa och sambo kommer till stan över påsk och då vill jag ju ha lite extra gott hemma. Alltså inte bara knäckebröd utan pålägg tillsammans med en kopp kaffe till frukost...

På väg hem från affären mötte vi ingen mindre än Weras idol Post-Pelle från Stadens hjältar! 



Litegrann kände jag kanske att det här med barnprogram baserat på fordon har visats en eller annan gång för mycket här hemma... Men hellre det än Teletubbies ;)

Väl hemma började jag preppa påskäggen. Under våra år tillsammans så har jag alltid gjort ett påskägg till Martin. Men i år får han inget då han klargjorde förra året att han aldrig skulle göra något till mig. Ha! 
Därefter tänkte jag att jag skulle vara lite käck och färga de vanliga äggen till ikväll. I med ägg och rödlök i kastrullen o sen en spänd väntan på att få se fint färgade ägg. Var det bara jag som trodde att dom skulle bli rosa eller röda? Dom blev smutsgula!!! 
Jättefint? Nej! 
Ur med löken och i med rödbetor och karamellfärg. Allt som är rött åkte i. Och se så fina dom blev!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar