tisdag 22 april 2014

DET VAR DEN PÅSKEN DET

God kväll,
Jaha, nu blev det ju ett jätteglapp mellan inläggen ändå. En hel påskhelg hann passera utan att en enda rad skrevs. Så här kommer en liten sammanfattning:

Skärtorsdagen gjorde inte mycket väsen av sig. Men, på långfredagen gjorde jag något så himla mysigt och som jag definitivt kommer att göra om och rekommenderar alla att göra om dom befinner sig i stockholm en långfredag. Jag gick till Adolf Fredriks kyrka och lyssnade på Stabat Mater framfört av Mikaeli Kammarkör. Jag har hört delar av den på Operan för länge sedan när jag såg en balett och jag har älskat den sen dess. Trots att jag lyssnat på den hur många gånger som helst så var det en sån otrolig upplevelse att höra den framföras av en stor kör i kyrkan. Kvinnan som satt bredvid mig sa att - det är som att bli överkörd. På ett bra sätt. Man blir helt översköljd av känslor när dom börjar sjunga. Sången är så otroligt känslosam, texten är så sorglig och det går rakt in i hjärtat.

Om du vill höra Stabat Mater så klicka på videon under. Om du vill fälla en tår över texten på svenska så finns den här




Jag måste passa på att säga att Mikaeli Kammarkör gjorde den mycket bättre än kören i youtube-klippet.


På kvällen åt vi middag med svärfar och hans sambo, som fyllde år. Vi tog oss till den mysiga kvartersrestaurangen Da Peppe Due. Vi åt och drack gott, Wera var i högform och charmade alla med bus och skratt, Personalen berömde henne när vi gick hem. Hon hamnade i säng nästan tre timmar senare än normalt och somnade på ca 2 sekunder.

På lördagen kom Maja och Oliver till oss. Vi myste lite på stan på lördagen. Söndagen spenderades på fotbollscup i tyresö där vi hejade fram kusinen och hennes lag till cup-seger!

I måndags passade vi på att hänga i Vasaparken och leka av oss innan Maja och Oliver skulle åka igen. Dom var här alldeles för kort tid...

Men, vi hann ta några roliga bilder i lekparken iaf!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar