torsdag 7 februari 2013

KUNDVÅRD 0 POÄNG

Köpet av drömspisen blev ju som bekant ett riktigt strul-köp. Lång leveranstid, strul med leveransen i sig och saker fattades vid ankomst. På det kan vi lägga att butikens säljare inte svarade på mail utan skickade mig till slut vidare till den person som är Falcons ombud i Sverige.

Två veckor innan jul så gick spisen sönder. Två av fem plattor slutade fungera. Jo men det skulle absoluuut bli fixat innan jul. Innan jul 2013 ja... Förra veckan blev det åtgärdat.

Igår kom nästa överraskning. Jag blev uppringd av ombudet som ber om spisens serienummer. Det är "bara" att dra fram spisen och läsa på lappen som sitter till höger bakpå spisen. Mina vänner, det är inte så bara att lyfta och dra fram en spis som väger 200 kilo. Men om jag inte förser dom med detta nummer så kommer JAG att motta en faktura på reparationen. Utan serienummer får säljaren ingen ersättning av tillverkaren. Serienumret noteras varken hos säljare eller ombud innan leverans och detta ska då jag som köpare ta ansvar för? Idioti.

Att spisen gick sönder ser jag som otur. Spisen är toppen annars. Men de som säljer och hanterar produkterna här i Sverige behöver gå en kurs eller två i hur man behandlar sina kunder och hanterar sin administration.

3 kommentarer:

  1. På dem bara. :) Det är ju därför man har en blogg. De som inte sköter sig ligger illa till. Jag länker till din blogg från min om det är ok?! Skönt att se lilltjejens framsteg! Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart ät det ok :)
      Gör gärna detsamma!

      Radera