onsdag 13 februari 2013

INSPIRATION EFTERLYSES

Jag känner att jag har lite svårt att uppbåda inspiration till bloggen. Jag är trött, vinterless och lite uttråkad. Det är väl en himla tur då att vi åker på solsemester om en vecka!
Jag älskar att vi har fyra årstider i Sverige. Men herreguuud, måste den mörka tiden vara så lång? Det räcker nu tack..!

Men även om jag nyss sa att jag är lite uttråkad, så flyger dagarna förbi och jag älskar att vara hemma och mysa med min lilla gludklimp. Det händer så mycket nu. Hon har bla börjat sträcka ut armarna efter oss när hon vill ha närhet. Hon har även börjat sträcka ut långa ivriga armar när hon vill ha något som vi håller i. Skrattet har hon alltid när till hands och det räcker med att jag låtsasskrattar som skrattar Wera högt. Jag döööör så söt hon är då,  jag fullkomligt smälter!

I fredags fick Wera andra omgången av sina vaccinationer. Den vanliga mot kikhosta osv samt reseveccinet. Stackars lilla... hon som aldrig haft feber förut hade feber från fredag till tisdag. Men jag måste ändå säga att hon till största delen var sitt vanliga goa jag. Nätterna var kanske inte så roliga för mig, hon sov oroligt och det räcker med att hon gnyr till eller andas liiite annorlunda så vaknar jag direkt. Så i helgen körde vi varsinn sovmorgon. Eller, Martin tyckte inte att han behövde någon i lördags, men jag tog mig en ända till 9 i söndags. Annars så sover hon helt ok. Tydligen behöver hon mer mat om nätterna nu, då hon vaknar två ggr per natt nu istället för en gång som tidigare.

Härom veckan så somnade jag på Weras lekdyna i köket. Halva jag låg inne i babygymet. I mitt knäveck slumrade Nisse och Wera låg i gymet och sov hon med. Efter den här händelsen så har jag upptäckt att jag kan somna väldigt snabbt om jag bara lägger mig på den där dynan med en filt. Wera sover numera ganska korta stunder på dagarna. 30-40 minuter och lite ledset har jag känt att chansen till en middagslur varit bortblåst. Men nu kan jag, så fort Wera somnat bara kura ihop mig på dynan och somna inom 5 minuter och få upp mot en halvtimmes sömn! Och det mina damer och herrar, det kan vara guld värt vissa dagar :)

Men det är ändå helt otroligt hur mycket sömnbrist man kan klara av när man har fått barn. Hade jag haft så här störd sömn under andra omständigheter så hade jag nog varit helt förstörd. Men det är ett så kärt besvär att gå upp på natten och mata min lilla skatt och någon gång under förlossningen så är jag övertygad om att man utrustas med en helt ny form av tålamod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar