onsdag 5 december 2012

STÖRST AV ALLT

är kärleken..!

Hon tar kanske inte så stor plats på jorden, men det blir inte större än så här. 

Så är det och jag njuter av varje minut! 

Jag snosar på hennes lilla huvud, sjunger visor och larvar mig, vyssar och tröstar, leker och myser, matar, byter, klär och bär. 

På nätterna när hon är nymatad och nybytt är hon alltid på strålande humör och skrattar och gurglar. Då brukar vi ligga vakna en liten stund i sängen och titta på varandra, le och härma miner. Det är vår alldeles egna, nästan lite hemliga stund, trots att papsen och vovven snarkar precis bakom ryggen. 

Ibland vaknar Martin till och sträcker ut en arm och klappar mig lite uppmuntrande på axeln för att visa att han tycker att jag är en hjälte som går upp med Wera på nätterna utan att någonsin klaga. Han skulle bara veta hur mysigt det faktiskt är ;)



3 kommentarer:

  1. Underbar<3 kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Wera valde rätt när hon valde dig som sin mamma!
    Kathlyn

    SvaraRadera