fredag 7 december 2012

KÖP NÅGOT DU INTE BEHÖVER

Många av oss gör det ganska ofta - köper något vi inte behöver. Det har jag gjort idag, det blir min julklapp till mig själv i år. Nästan samma som förra året.

Bland annat har jag köpt detta:






I många fattiga länder är det svårt för en nybliven mamma att ge sitt barn den trygghet och start i livet hon önskar. Det bästa sättet att skydda ett barn mot malaria är att se till att det sover under myggnät. Vacciner mot stelkramp, polio och mässlingen skyddar mot de livsfarliga sjukdomarna.

Med det här paketet ger du fem mammor chansen att ge sina barn en tryggare start i livet.
Paketet innehåller: 
- 5 myggnät 
- 10 doser mässlingsvaccin 
- 15 doser poliovaccin 
- 5 doser stelkrampsvaccin

Varje barn behöver två doser mässlingsvaccin och tre doser poliovaccin för att få ett fullgott skydd. Stelkrampsvaccin ges till mamman medan hon är gravid för att skydda barnet både under förlossningen och efteråt. Klicka på bilden om du vill komma till Unicefs gåvoshop.

1 kommentar:

  1. Det var väldigt fint gjort av dig!

    Det här året valde vi att donera en massa mat och andra saker till Ronald McDonaldhuset här i Houston. Våra vänner som gjorde IVF månaden efter oss förlorade båda sina tvillingpojkar i början av November efter 6 veckors kamp utanför magen. Dom föddes i vecka 25 tror jag, men överlevde ändå i 5-6 veckor. Deras föräldrar fick bo på RMcD huset under hela deras tid på sjukhuset, vilket dom verkligen uppskattade.

    Det känns bra att ibland "ge tillbaka", må det vara genom att donera pengar eller saker, eller bara att ge sin tid eller en hjälpande hand.

    SvaraRadera