måndag 3 december 2012

ISTÄLLET FÖR GLÖGG

För en massa år sedan besökte jag Mat & Vin-mässan i Älvsjö. Då fick jag prova den bästa vinterdrinken och det överlägset bästa alternativet till glögg. Jag är nämligen inte alls mycket för glögg, bortsett från att det luktar underbart. Men smaken... nja.... och så blir man sträv på tänderna... Nej du.
Så till er som vill ha något annat varmt, juligt och gott att sippa på julaftonskvällen eller efter en härlig dag ute i kylan - här kommer XANTÉ hot Apple!

Till det behövs en god äppeljuice, typ Tropicana Cloudy Apple, kanelstänger och såklart Xanté.
Värm juicen tillsammans med kanelstänger. En stång per liter juice. Låt det dra så att stängerna blir mjuka och ger ifrån sig mycket smak. Blanda i Xanté efter tycke och smak (ca 1cl Xanté per dl juice)

Förbered er på en ny favoritdrink i jul!





1 kommentar:

  1. Det låter ju väldigt gott det där!
    Jag är helle ingen större fantast av glögg faktiskt. Det är lite för sött och starkt för min smak. Här hemma kör vi med spiced apple cider, vilket kanske kan jämnföras med din variant, fast utan alkohol då. (men jag ska dock komma ihåg att köpa en flaska Xante). Vi kör oftast med ofiltrerad äppeljuice.

    SvaraRadera