söndag 30 december 2012

MINA DRÖMMARS JUL

Många skulle nog hålla med om att ju större förväntningar man har på julen, desto större besvikelse blir den. Mina förväntningar var skyhöga och infriades! Det blev precis som jag ville!

Runt vårt jättebord i köket satt släkt och kalasade på julmaten. Köksön svämmade över av mat och godsaker och under den enorma granen låg en härlig hög med spännande klappar.

Det var bestämt att grannen skulle komma över som tomte en halvtimme efter Kalle och dela ut julklappar till barnen. Så gissa om vi blev snopna när tomten knackade på dörren mitt i röjandet efter julmaten! Och inte heller var det "rätt" person bakom masken..! Och eftersom alla vuxna blev så uppriktigt förvånade och ställda när tomten dök upp så visste inte barnen riktigt vad dom skulle tro. Oliver och Maja kontrollräknade så att ingen i sällskapet avvikit i smyg och de konstaterade ganska snart att dom inte hade en aning om vem tomten var. Spända trippade de på tå runt tomten och med allvarliga miner mottogs klapparna. Kanske var det tomten trots allt?

När tomten var klar med utdelningen av klappar så bjöd han upp alla till långdans och vi dansade flera varv runt rummen på bottenvåningen och sjöng Hej tomtegubbar. Jag stannade upp mitt i långdansen, tog in allt, njöt och tänkte att - Nu jävlar har jag ju min Fanny och Alexander-jul!
Långdansen avslutades med att tomten dansade Gangnam style för barnen. Succé! :)

Mamma, pappa och syster med familj saknades och jag önskar att dom hade haft möjlighet att vara med. Men jag är ändå så otroligt nöjd med julen som den blev. Det blev bättre än jag vågade hoppas och jag önskar verkligen att alla kunde få ha en så idyllisk jul, för jag vet ju att alldeles för många, både barn och vuxna har det jobbigt under julen.

Strålande glad Wera tackar för alla underbara, fina presenter

Wera har fått så många fantastiska presenter från alla håll och kanter. Jag är så otroligt glad och tacksam!! Vilka underbara överraskningar!

Bland annat så kom det oväntade paket från sötnosarna i Texas, från familjen i Norge och från en liten prinsessa i Göteborg. Jag kommer att ge er en liten presentuppvisning de kommande dagarna. Vi kan ju redan nu säga att fröken Wera utan tvekan kommer att vara Gotlands bäst klädda 2013 OCH 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar