söndag 2 december 2012

LÖRDAG

- Åh... Klockan är sju, konstaterade min älskling när jag väckte honom i morse. Wera var hungrig och jag skulle gå ner och göra ersättning. Dags för Wera att byta famn.

- Jag vet! Kvittrade jag tillbaka. Vi har ju fått sovmorgon, en och en halv timme! Gymt juh!

- Ja... När du säger det så..! Det är ju jättebra!

Har ni tänkt på hur ofta det går att välja att se något positivt i faktiskt ganska mycket?
Istället för att svära över att - nu är bilf*n täckt av snö igen - så kan man ta en titt omkring sig och suga i sig hur vackert det är med nyfallen snö.

Happines is not a destination, it's a way of life.

Idag har vi varit inne i stan. Det blev lunch på Märthas café, det blev en ny vinterjacka till mig, några julklappar till barnen, tröjor och vinterkängor till Weras underbara pappa. Wera sov som en liten sessa i barnvagnen, nerbäddad i den tjocka lurviga fårfällen som hon fick av mormor och morfar. Det ser så himla mysigt ut!

Weras nya grej för dagen är att, så gott det går trycka in hela handen i munnen. En annan ny grej sen någon dag tillbaka är att hon börjat röra på händerna och fingrarna på ett annat sätt. Hon rör finger för finger och när hon får något i handen så ser vi hur hon riktigt känner på sakerna. Det är så himla spännande och häftigt att följa hennes utveckling!

För lite mer än två veckor sedan så vägde jag mig. Första gången sen innan förlossningen. Jag gick ju upp sisådär 23 kg. Vågen visade iaf att jag hade 8 kg kvar till startvikten (11 om man tar hänsyn till att jag gått upp tre strax innan graviditet). Siffran på vågen och kläderna som lockade i garderoben fick mig att ta tag i det konstanta skåpätandet jag ägnat mig åt sedan BB. Gissa om jag kände mig snygg på stan idag när jag kom i ett par vanliga jeans och ett av OM-plaggen jag beställde när jag var höggravid. Nu är jag peppad som tusan att fortsätta vara nyttig och inte sitta här som Peg Bundy och småäta snask.

Imorgon är det dags för Weras första skyltis. Kameran ska med. Snön har vräkt ner idag och jag hoppas att jag får chans att visa hur vackert det är här på vintern oxå!

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar