fredag 30 november 2012

ADVENT- OCH JULPREPP

Äntligen, äntligen drar det ihop sig för julstök! Det är 1a advent på söndag och nu smyger jag upp pyntet så smått. Entrédörrarna har fått halmhjärtan och i nästan alla rum lyser juleljusen. Det tar sin lilla tid att hitta den rätta julbelysningen till ett hus med ett 20-tal fönster...

En adventsgran har kommit på plats och pryder sin plats på chiffonjén.




Jag har även preppat lite för julens gäster och packat övernattningspaket. När jag var på Ikea så passade jag på att bunkra upp täcken, sängkläder osv för alla kära gäster som ofta ska komma på besök (hoppas vi). 10 täcken, påslakan-set, lakan, kuddar och filtar har tvättats och packats ner i vacuumpåsar. Nu slipper våra gäster tänka på att packa med sig sängkläder, även dom det är ett större gäng som kommer.


Med luft i påsarna tar det en massa plats.


Utan luft i påsarna tar det nästan ingen plats alls!

3 kommentarer:

  1. Advent is a time for preparing. Certainly for a generous girl with good taste---- whose heart is even bigger than her house!
    ( ligger i hennes DNA!)
    Kathlyn

    SvaraRadera
  2. Fin gran,fint i köks fönstret. Och vacumpåsar oslagbara!

    SvaraRadera
  3. Jag längtar tills jag får testa täcket :) Kram kram

    SvaraRadera