fredag 14 september 2012

SENASTE NYTT I SÄNGKAMMAREN

Så är spegelbyrån på plats i sovrummet.

Tjohooo!




Lite pynt har såklart placerats ut. Dom fina ljusstakarna kommer från den senaste shoppingrundan på Lilla Vita i Skutskär. Det är tur att det är så långt dit, annars hade det nog blivit en dyr bekantskap!

På ön råder höstrusk. Dom första gula bladen på träden har gjort entré under natten. Vad det verkar, när jag läser statusar på Facebook, så tror jag vi har haft både varmare och mindre regn här både under sommaren och nu när hösten kommit. Men nu har nog hösten nått oss också. Men det gör inget, för jag älskar hösten! Eller ja, jag älskar alla skiften mellan årstiderna. För när snön kommer så kommer jag att säga att jag älskar vintern också. Och våren. Och sommaren. Är vädret bara det rätta så är varje årstid underbar på sitt sätt.

Om vi ska bli lite intima och väldigt privata så tror jag minsann att den sk slemproppen gjorde sorti sent igår. Det i sig behöver inte betyda ett smack mer än att vi närmar oss beräknat förlossningsdatum. Men det kan även betyda att det är dags att börja packa den där väskan jag ska ha med mig till BB..! Det var galet svårt att sova i natt. Jag låg såklart bara och hoppades på att värkarna skulle börja och när jag kände något som liknade mensvärk i ryggslutet blev jag förstås klarvaken och full av hopp om att det skulle bli lite action. Men icke...

Nu är spisen installerad av vår förträfflige elektriker. Han har verkligen varit grym! En sådan härlig kontrast mot den vi hade här innan. Han heter Kenneth och arbetar på ProLekta. Kan varmt rekommendera både honom och det företag han representerar.

Nej mina vänner, dags att packa den där väskan och sedan testa nya spisen. Ska bli intressant att se hur många kastruller och pannor som inte fungerar på induktionshällen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar