fredag 14 september 2012

RESTORATION HARDWARE

Suburbia Living, Mrs Texas har öppnat mina ögon för Restoration Hardware som i sin tur har gett mig ett grymt habegär. Jag hade kunnat inreda i stort sett hela mitt hem med deras grejer. När jag bläddrade i deras höstkatalog hittade jag en perfekt bild för känslan och stilen jag vill skapa i biblioteket. 



Tyvärr (eller tur?) så går det inte att köpa deras saker utanför USA. Det kanske är här jag har min framtida karriär? som importör av inredningr från RH. Någon som kan tipsa om vart man kan hitta liknande fåtölj som ovan?


Dom här barstolarna hade förmodligen passat alldeles utmärkt till vår köksö...


Galna lampor, galen soffa och en tavelvägg som gör skäl för namnet. Och ändå så himla snyggt!


Flickrumsdrömmen! Som hämtad från ett slott.

Som sagt, kanske borde kolla upp varför dessa inte finns utanför USA. Jag vet att tusen andra redan gjort samma sak och att det säkert finns en god anledning till varför alla fått nej. Men jag är ju inte riktigt som alla andra och någon måste ju lyckas få ett ja någon gång. 
Varför skulle det inte kunna vara moí?

3 kommentarer:

  1. Artwood har haft fåtöljer som liknar den du vill ha. Kanske kan vara värt att kolla.

    SvaraRadera
  2. Haha, varsågod!! Det är inte lätt att skapa sig habegär när det inte är så lätt att få tag på kanske. Deras saker är ju dock så himla balla.
    Jag älskar också den där fåtöljen och vi provsatt den faktiskt förra helgen. Tyvärr måste vi nog köpa större hus med ett större kontor om vi vill ha ngt liknande.
    Vi funderar dock på en ny soffa till TV-rummet på övervåningen. Vi har tittat på Lancaster soffan och den är ljuvlig.

    Klart att du kan börja importera möbler och inredning från USA!! Go for it!!

    SvaraRadera
  3. Dusty deco skulle kunna ha barstolarna :) eller rymd interiör i hornstull. DD åker över själva och tjackar allt personligen för att skeppa, men det borde väl funka att importera tycker man .. Med vänlig hälsning, peter

    SvaraRadera