söndag 9 september 2012

CYKEL FÖR STÖKIGA BARN?



Förutom den dagliga avscanningen av blocket så har det lunchats i stan, shoppats lite (vi  måste ju testa nyheten söndagsöppet) och uträttats lite ärenden.

När vi kom hem sen så tog Martin en tur på John Deere medan jag plockade inte lite plommon, en sisådär 5 kg som jag kokade lite kräm på och frös in resten... och så plockade jag in hasselnötter för torkning.

Nu ska vi bege oss till Vibble och hämta en gammal spegelbyrå som vi köpt på blocket. Men det ingick tyvärr ingen städhjälp i det köpet. Martin vankar av och an här i köket och tycker att jag tar en himla tid på mig. Så det är väl bäst att jag rundar av nu :)

2 kommentarer:

  1. Men åh så trevligt att få städhjälp på köpet!
    Herre jösses vad plommon ni hade. Jag förstår liksom inte hur du orkar stå och ta reda på allting?! Jag är mäkta imponerad!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är min hobby. Älskar att sylta, safta, baka osv. Och det blir dubbelt kul när det kommer från ens egen trädgård :)
      Men på den här gården har vi långt mer än jag rimligtvis kan ta reda på. Det finns för mycket av allt.
      Och städhjälp ska man aldrig förakta ;)

      Radera