fredag 7 september 2012

JAG BLIR TOKIG SNART

Som vissa av er vet så har vi beställt bla spis och fläkt från Falcon via Verner & Verner i Göteborg. Inför beställningen sa man att det var ca 6 veckors väntetid på spis och fläkt och att de skulle återkomma med datum för leverans.

När jag inte hörde något från dem på ett bra tag så mailade jag och frågade om dom hört något om leveransen. Jodå, den skulle vi absolut få någon gång under första veckan i september. Återigen skulle de återkomma, den här gången med exakt leveransdatum.

Tråkigt nog så var det ingen som hörde av sig. Så, jag mailade igen för att höra om de fått reda på något mer och förklarade att vi måste planera jobb med snickaren och att vi behövde få ett exakt datum. Det tog några dagar och sedan fick jag svar att avsändaren vabbat  och att spisen skulle finnas i Sverige senast 7/9, dvs idag -fredag- samma vecka som jag blev lovad att få hem grejerna. Mailade tillbaka och frågade om spisen då skickades direkt till mig eller om den skulle gå via dom. Fick svaret någon dag senare att min order skulle skickas med en budfirma i Stockholm

Började känna lite smått att när butiken väl fått in pengarna på kontot så var dom inte alls lika engagerade som innan. Lite så att dom inte orkade bry sig. Dom hade fått sitt och jag får väl mitt någon gång framöver och dom bryr sig inte riktigt hur eller när. Sånt är så himla tråkigt...

Jag har inte tålamod med dålig service så jag ringde budfirman själv idag för att kolla med dom om när dom skulle ta turen till ön och leverera våra grejer. Näe, dom körde minsann inte ut någon annanstans än i Stockholm. Men jag kunde ju testa att ringa företaget som importerar AGA och Falcon. Herrn där lät meddela att han svarat Verner & Verner att han möjligen skulle ha sakerna på plats idag, men mest troligt någon gång under nästa vecka, samt att vi mest troligt skulle få vår leverans runt den 17/9.

Jag är så less på renovering och förseningar nu, jag har noll tålamod kvar. Snart packar jag ner allt i kartongerna igen och flyttar tillbaka till det gamla huset.


1 kommentar: