söndag 6 maj 2012

TACKSÄGELSE OCH DRAMA

Idag tackar vi MFF för att dom lyckades ta hem segern i kvällen match. Det betyder att det blir ca 100 ggr trevligare stämning här resten av kvällen. Jag säger inte att min älskade är fanatisk eller besatt när det gäller fotboll i allmänhet och MFF i synnerhet. För fanatisk och besatt är för klent, därför säger jag det inte. Jag skulle kunna sitta bredvid honom i soffan under en match, sätta i halsen och kvävas utan att han skulle märka något. Möjligtvis skulle han notera att jag försöker påkalla hans uppmärksamhet och sedan ignorera det tills matchen är över.




Annars har vi varit till Romabadet idag. Juniorerna blir bara bättre och bättre på att simma och att våga prova på bad utan flythjälp. Lite drama har vi såklart hunnit med. En fantasifull gosse i kvarteret drog en rövare för dom andra barnen om en militär dom såg på håll. Det slutade med att han bar på både atombomer, granater och att han hade siktat med automatvapen på berättaren. Lille herrn kom hemrusande helt panikslagen. Till slut hade vi rett ut vad som hänt, vi hade även pratat med en annan liten herre som lika rädd rusart hem till sina föräldrar och yrat om bomber och dödshot.

2 kommentarer:

  1. Tur man inte bor på Gotland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att historien om militären bara var en 8-årings vilda fantasi.

      Radera