tisdag 8 maj 2012

NEJ VET NI VAD

Nu vill jag ta tag i ett projekt där det händer något! 
Jag behöver se framsteg i form av "vad fint det blev!".

Med det sagt så drar jag till Byggmax och köper målarprylar. Fasadtvätt, grundfärg för utomhusbruk, penslar och skrapor. Lekstugan ska piffas. Börjar med ny färg på utsidan. Sedan jobbar jag vidare med storslagna planer på en väggfast våningssäng, hyllor och en invändig ommålning. 

Lekstugan idag, minus piffet som tillhör förra ägaren.

När det gällde att bredspackla sovrum, spackla och måla innertak så lade min käre sambo in sitt veto. Han hade gärna sett att jag inte tog tag i projektet med lekstugan heller, men som jag lät meddela så är jag bara gravid, inte döende. Dessutom rekomenderas man att vara aktiv minst 30 minuter varje dag under graviditeten. Kan ju inte spela någon roll om jag målar eller tränar, visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar