tisdag 8 maj 2012

WORK IN PROGRESS

Ska fasadtvätt löddra? Det löddrade lika mycket som diskmedel. Det kändes fel, men vad vet jag? Skummet försvann snabbt och väggarna torkade snabbt. Jag orkade måla framsidan, altantaket och ena kortsidan. Sen tröt orken och jag började känna mig som Karate Kid när han målade Mr Miyagis staket. 





Sydsidan på stugan var den mest utsatta så den tänkte jag grunda en extra gång. Det vara bara där jag behövde skrapa färg och det tackar jag för! Tyvärr känns det som jag kommer att behöva grundmåla hela stugan en gång mer än jag planerade från början. Dagens lilla surprise - all gammal färg löstes upp av både fasadtvätten och grundfärgen och blandade sig med grundfärgen... 
Så istället för att nu ha en vit stuga där den gröna färgen lyser igenom så har jag en stuga som går i ojämnt ljusgrönt med en orangeaktig dörr... 
Känns väl dumt att chansa och lägga på den riktiga färgen imorgon, när jag ändå har grundfärg kvar?

För att få lite svar på fixarfrågor, lite tips och trix så har jag lagt upp lekstuge-projektetbyggla.se, en sajt där man bl.a kan visa upp sina projekt, berätta hur man gjort, tipsa och inspirera andra. 
Och kanske avskräcka? ;) 
Jag skräms lite av att "alla" där verkar vara så himla proffsiga och duktiga. Men å andra sidan så är det desto större chans att dom oxå kan bidra med kunskaper jag behöver. Jag får väl bli den som inte är så bra på allt och som bjuder på fail to success ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar