måndag 23 januari 2012

STALL-NYTT

Dagens lektion gick helt ok. Misslyckades dock kapitalt med att få in min häst i galopp... Märks att jag mest ridit travare. Men strunt samma, det var skitkul ändå!!
När dom andra galopperade så passade jag och Skelleton på att riva loss en riktigt snabb trav istället. Det gillar jag. Det återhållna travtempot man ska ha på ridskolan är lite för långsamt kan jag tycka. Jag gillar att dra på lite. Vi fick köra ett eget varv på insidan av de som galopperade och jag tror nog vi varvade allihop. Ridläraren uppmuntrade att jag släppte loss lite och jag fick även prova att trava snabbt i lite snävare varv. Sjukt kul!

Och ja, jag blev lite mallig sen när en i gruppen blev lite impad. Haha!

Det är riktigt kul oxå att känna att jag faktiskt kan en hel del (och vågar igen). De jag rider med nu har gått 3 terminer tillsammans men vissa är fortfarande lite osäkra på hanteringen av hästarna och jag måste säga att jag lärde mig otroligt mycket på den fronten som medryttare. Förr eller senare ska jag se till att bli medryttare igen. Men för tillfället nöjer jag mig med lektionsridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar