onsdag 18 januari 2012

DAGENS ORD

UnderbaraClara bjuder på dagens bästa ord

FUCK OFF-MARGINALER

Clara skriver:
"Vi vill ha lite fuck off-marginaler. Marginaler för att kunna säga fuck of till knäppa arbetsgivare, dåliga dealer och samarbeten som dränerar mig på energi. Inte för att vi är täta som troll men för att jag vet att vi klarar oss på små marginaler. När vi köpte hus letade vi ett som vi skulle ha råd med även om vi i framtiden skulle bli tvungna att leva på a-kassa, eller sjukpenning. Det kanske låter deppigt och pessimistiskt, men för mig är det en stor glädje. Att veta att man inte måste gå ifrån hus och hem om något livet skulle krisa. Då kan vi säga fuck off till samhället när vi tröttnat på dess villkor. Några egna höns och en massa grönsaksodlingar ovanpå det och plötsligt är man inte längre så kapitalberoende – men full av ljuvlig frihet."

Nu planerar jag inte att skaffa egna höns. Jag har heller inte kommit lika långt som Clara när det gäller att avstå vissa saker. Men jag gillar tänket och attityden. Lite större fuck off-marginaler skulle nog alla må bra av.

Du, jag tror jag kommer att leta sammanhang de närmsta dagarna där jag kan använde det här uttrycket!
I like :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar