onsdag 18 januari 2012

HUNDTRICKET

Kommer ni ihåg den gamla filmen Hundtricket? Kort förklarat så går tricket ut på att det är bra att ha hund om man vill ragga upp en tjej.

Well... jag har kommit på en till kategori man kan charma med hjälp av en vovve. Sopgubbarna!
Jag har alltid varit lite skraj för sopgubbarna här. Det kan ha att göra med att dom ser så sammanbitna ut jämt... Idag hade jag helt glömt bort att dom skulle komma. Tunnorna var inte framdragna och när jag såg sopbilen köra förbi så tänkte jag att - aldrig i livet skulle dom vänta in mig. Men jag kilade ut fort som attan och hoppades att jag skulle hinna. Nisse hängde på för att skälla ut sopbilen lite.

Dom inte bara väntade in mig. Dom tog sig en liten paus, stannade och pratade lite, lekte med Nisse och - hör och häpna - lyfte in tunnorna över staketet och ställde tillbaka dom på sina platser! - Men berätta det inte för någon viskade dom och skrattade. - Hehe, näerå svarade jag. Häpen och glatt överraskad över att dom både kunde prata, le och skratta.

Nisse totalcharmade dom med sin rufsiga kalufs, sina polisonger och sitt busiga humör. Jag är övertygad om att lekstunden blev ett ganska skönt avbrott. Det blev stora leenden och skratt som ekade över hela området. Kul med glada människor!

2 kommentarer:

  1. Kanske var någon annan än Nisse som charmade dem :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag är faktiskt tveksam om dom överhuvudtaget noterade huruvida det var en matte eller husse dom pratade med :)

    SvaraRadera