fredag 23 september 2011

Han vet så väl

Jag hör ljud från vardagsrummet som indikerar att terroristen d.y har nåt sattyg för sig. Jag reser mig upp och går till vardagsrummet för att se vad han gör. På vägen dit upphör ljuden och när jag kikar in i vardagsrummet så ligger terroristen på sin sovplats och ser nästan oskyldig ut. Han har ett sätt att rynka pannan som skvallrar om att han vet att han gjort nåt han inte får...

Utdraget på golvet ligger antennsladden. Som han alltså dragit loss från fästet i väggen. Bredvid antennsladden ligger små vita plastbitar. I samma veva som jag ser dom så hoppar det även ut en vit platsbit ur terroristen d.y's mun, bara sådär.

Jag tror ju att dom små vita plastbitarna kommer från "kontakten" på sladden. Men icke... han har bitit sönder nåt annat. Vet inte vad än bara.

Den andre terroristen, terroristen d.ä hade nåt spännande lattjolajbans för sig när vi var ute med terroristen d.y på promenad. När vi kom hem så tjöt nämligen brandlarmet på övervåningen, där d.ä befann sig. Tack och lov hittade vi ingen förklaring till varför brandlarmet gått igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar