onsdag 8 april 2015

Radiotjänst - Bye bye!


Jag älskar SVT, men jag är av princip emot systemet där man tvingas betala för public service oavsett om man vill ha det eller inte.
Hur som haver, jag betalar såklart tv-licens men tycker inte att jag ska behöva göra det när vi inte ska bo i Sverige och då heller inte har tillgång till SVT osv.

Först och främst - det finns ett stort antal val att göra när man ringer Radiotjänsts kundservice. Inget av valen omfattar att avsluta tjänsten. Icke. Efter många alternativ får man valet att prata direkt med en handläggare. 

- Hej! Jag skulle vilja säga upp min TV-licens from 1/5 pga utlandsflytt (jag bjuder till och med på ett par dagar här).

- Det beror på hur länge du ska vara borta.

- Ptja tills vidare, men låt oss säga minst ett år då.

- Nja, man kan inte bara säga upp tv-licensen sådär. Ska ni ta med Tvn utomlands?


Men WTF? Kanalerna sitter ju inte i TVn för Guds skull!!! Menar dom på allvar att jag ska betala TV-licens utomlands för att jag tar med mig TVn från Sverige? Det är ju rekord i dumhet. Helt sanningsenligt så svarade jag att vi inte kommer att ta med TVn utomlands och till slut, efter överläggning med kollega gick man med på att avsluta mitt abonnemang, eller vad man nu ska kalla det.

Trams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar