måndag 27 april 2015

På plats!

Nej gott folk, nu börjar det bli dags för en liten uppdatering. Jag har tyvärr ingen dator här än så bilder uteblir för stunden, men bilder kan ni alltid se på mitt instagram tills vidare. 

Martin åkte ju ner före oss den 14/4 och jag och Wera åkte ner 25/4. Däremellan bodde vi hos mina föräldrar, jag avslutade några sista saker och fick hänga lite med familjen. 

Vår flyttkartonger som skickades ner dök efter ett antal omvägar upp i lägenheten på Malta. Lite försenade och helt, totalt mosade. Man kan tro att dom ramlat ur bilen på motorvägen och blivit överkörda ett par gånger innan dom lastats igen. Vi kunde även se att kartonger varit öppnade eftersom sakerna låg huller om buller, små kartonger var öppnade osv. Jag kan inte säga att fedex är sämre än något annat bolag, för jag det hör var första gången jag skickade saker på det hör sättet. Men vi kommer ju knappast använda oss av dom igen. 

Jag var lite nervös för att flyga ensam med Wera till Malta, för hur hon skulle vara under flygresan, hur det skulle gå att lasta allt bagage ensam med en liten tjej som har massor med spring i benen. Osv osv. Men det gick såklart superbra! Mitt lilla reseproffs skötte sig exemplariskt. Det var till o med medresenärer som kom fram till oss vid bagagebandet och bekräftade det. 

Efter första dagen här så älskar Wera sin nya omgivning, det fina vädret, alla lekplatser utmed strandpromenaden och inte minst att alla sopkorgar ser ut som sagodjur!


Igår var vi ute hela dagen. Provade nya lekparker längs strandpromenaden. Vilka härliga lekplatser dom har! Och med inte alltför långa sträckor emellan så det finns hur många som helst att välja på!

Idag har vi tagit det lugnt. Varit inne nästan hela dagen och bekantat oss med Weras nya rum och lekt med hennes saker. Hon är inte lite imponerad av att pappa köpt likadana saker som hon hade hemma. Hon hänger inte riktigt med på att det är samma saker. 
Nu har hennes hemlängtan slagit till oxå. Vi hade en ledsen stund nu på em när hon grät och ville åka hem. Det skär i hjärtat och jag hoppas det går över snabbt. 

När vi var ute idag så gick vi till vår supermarket och till grönsaksaffären. Supermarketen är jättestor har verkligen det mesta. Och grönsaksaffären... OMG vilka härliga frukter o grönsaker! Och så billigt. Där blir det många besök framöver.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar