tisdag 26 mars 2013

HUMÖRHÖJARE

Jag minns ärligt talat inte när jag var så här risig sist. Det blir inte bättre heller. Jag mår faktiskt lite sämre varje dag. Då är det tur att jag har en sambo som piggar upp mig och ser till att det ändå blir så bra det kan bli under omständigheterna. Eller vad säger ni om dom här underbara blommorna han hade med sig hem från jobbet ikväll..!



Härom kvällen piggade vi upp oss lite med en mysig hemlagad 3-rätters middag. Förrätten vad min favorit. En ofta bortglömd liten rackare - kokt kronärtskocka med citron och vitlökssmör. Så enkelt och så gott! 
Koka bara kronärtskockan i vatten med skivad citron (ca 30 min för en liten och 50 min för en stor). Provstick i botten där stammen satt med en potatissticka, det ska kännas som när en potatis är klar, då är skockan klar. Låt vitlökssmör smälta ner mellan bladen, pressa citron över. Klart!



Igår hade vi möte med prästen för att gå igenom Weras dop. Det är inte långt kvar nu och jag börjar blir lite nervös. Jag är ju så otroligt känslosam, så jag kommer förmodligen att storgråta igenom hela dopet. Men jag hoppas verkligen att jag kan bita ihop och hålla mig från att gråta. Men det är väl som att hoppas på Lottos drömvinst... Anyway, Wera fick ett dop-paket som bla innehåll en charmig liten pekbibel. Härliga bilder ur bibeln som oxå innehåller en hel del humor. Medveten eller inte, så håll med om att det är lite humor i bilden av Jesus på korset.



Jag är jättenöjd med inbjudningskorten! Vi har beställt dom från Calligraphen som egentligen gör bröllopsinbjudningar. Men det är inga problem att få layout anpassad för en annan typ av inbjudan. Trots att vi la en så liten beställning är jag glatt överraskad gällande deras service! Toppen verkligen och jag kan absolut rekommendera dom.


Wera fick behålla smeknamnet vi hade på henne när hon låg i magen, lilla smulan!

1 kommentar: