tisdag 15 januari 2013

4 MÅNADER!

Idag firar vi att Wera funnits hos oss i 4 härliga månader!


En kalas-glad Wera på sin 4-månadersdag

Vi firade högtidsdagen med smakportioner. Potatis- och palsternackspuré samt katrinplommonpuré stod på menyn. En tesked av vardera. Detta nya mottogs med blandade känslor. Potatispurén var så god att Wera skrattade högt och gapade stort när maten kom. Men plommonpurén... nja. Det såg ut som hon fick citron i munnen och rysningarna färdades från huvudet ända ner i tårna. Haha! Det såg sååå roligt ut!

Så här fin är man efter premiärmålet med puré


Som av en härlig slump så damp det ner överraskningar till Wera i brevlådan idag. Det är så fantastiskt roligt varje gång det händer och vi blir alltid lika glada, överraskade och rörda. Jag har ju lovat att jag ska visa upp allt fint som Wera har fått skickat till sig och jag börjar i "fel" ände och börjar med det senaste. Finaste Maud har stickat underbara små raggisar till miniorerna på gården! Jag älskar hemstickade raggisar och jag blir så rörd av tanken på att Maud har stickat dessa till Wera, Maja och Oliver. Weras sockor passade perfekt och jag vet att Maja och Oliver kommer att bli superglada när dom får sina raggisar nästa gång dom är här. 
Tusen tack Maud!!!


Underbart fina sockar från rara Maud!

Jag har ju inte skrivit så mycket den senaste tiden. Men det har hänt såååå mycket på Wera-fronten!
Det började några dagar före julafton, närmare bestämt den 20/12. Rätt som det var så låg Wera på sidan och flaxade för att komma över på mage. Hon kom aldrig längre än till sidoläge den kvällen, men strax efter nyår lyckades hon flippa över från mage till rygg! Aj, vad hon slog lilla huvudet... hon var nog inte riktigt beredd... Sen har hon lyckats ta sig från rygg till mage två gånger. Nu senast var i söndags när vi var i Göteborg.

Wera har även börjat sova i sin egen säng. Det var hemskt i början och jag kunde inte sova, men nu går det bättre och vi sover nog bättre båda två.

Tre turer i flyg hanns med nu i helgen. Wera tog flygandet med ro och sov genom alla turer. Jag fick tips om att se till att hon sög på napp under start och landning för att minska risken för öronvärk. Det verkar ha funkat, inte ett knyst sa hon!
Först flög vi till Göteborg för att gå på lilla Stellas dop, sen till Stockholm för att följa med mig på ett jobbmöte. Japp, dagarna som hemmafru är på nedräkning. Eget företagande står på agendan. Jag kommer att arbeta hemifrån med olika hemsidor. Mer än så säger jag inte i dagsläget. Kanske visar jag er något av det lite längre fram :)

Wera skötte sig exemplariskt på mötet och har man tur och får en lugn bebis så går det att kombinera mammaledigt med lite arbete. Efter mötet flög vi hem till vår vackra ö.
Wera som till större delen av tiden var tillfreds med livet som resande, var ändå lättad när vi kom hem. Hennes säng har aldrig varit så lätt att somna i förut.

Borta bra men hemma bäst alltså!

1 kommentar:

  1. Hej på er,vad kul att raggisarna passade. Jag tycker det är kul att ha något att göra framför tvn om kvällarna. Rackarns vad söt hon är lilla Wera,en riktig gobit. Ha det så bra på eran vackra ö.

    Kram Maud

    SvaraRadera