tisdag 11 september 2012

LITE FIX

Brödburk inhandlad idag på ett så oexklusivt ställe som ICA Maxi. 



Hasselnötter på tork till jul.




Work in progress - sidoingången. Än så länge det utrymme i huset som fått minst TLC. Men det är på G. Ny puts på väggarna, klinkers och golvvärme är på plats. Nu återstår att foga golvet, slipa och måla trappa och golv, måla väggarna och inreda den framtida groventrén. Jätteblom-lapman har kommit på plats. Den nya elektrikern hängde upp den åt mig idag när han avslutade arbetet hos oss. 




Apropå el så borde vi bytt elfirma för länge sen. Den vi hade från början påstod att han behövde ytterligare 2 månader för att avsluta arbetet. Vi valde att "säga upp" honom och tog in en annan firma istället. Dom avslutade arbetet på ca 1 vecka. 

4 kommentarer:

  1. Jätefin brödburk tycker jag! Jag älskar att gå och handla på ICA Maxi när jag är hemma och kommer alltid hem med trevliga saker. Fina och sköna bebiskläder har dom ju också! Nora fick sig ett par pyjamaser när jag var där i Augusti.

    Jag är inte så förtjust i att anställa hantverkare. Vi sa precis upp vår trädgårdsmästare, så det blir till att leta efter ny nu i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag fixa en brödburk till dig?

      Det är en djungel med hantverkare. Efter el-missen går vi enbart på rekommendationer.
      Har fått bra tips på städhjälp nu och till våren ska vi också leta trädgårdsmästare. Men det blir bara för genomgång och beskärning. Sen är tanken att jag ska roa mig med underhållet själv.

      Lycka till med jakten på trädgårdsmästare!

      Radera
  2. Härligt att det äntligen löst sig med spisen. Vi har också haft kontakt med Benny :). Han har varit superbra då också! Kram Camilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man borde köpt direkt från Benny... Köpte ni från samma ÅF som vi? Dagen efter mitt inlägg i bloggen fick jag en ursäkt av ÅF via mail där dom oxå erbjöd finfin rabatt på framtida köp...

      Radera