tisdag 25 september 2012

10 DAGAR

Idag är Wera 10 dagar gammal.
Världens snällaste och sötaste lilla tjej är hon! Tyvärr har hon haft en del magknip de senaste dagarna, stackarn. Men nu ska vi testa Miniform och håller tummarna för att hon ska slippa magontet nu. På nätterna går det kanon. Vi brukar slänga in en matning någon gång mellan 23 och midnatt, beroende på hur pigg/trött jag är. Sen sover vi gott med ett avbrott vid 2 och ett vid 5-6 för lite mat. Jag hade förväntat mig mycket mindre sömn ska jag erkänna. Nu ska jag inte ropa hej än, men än så länge sover jag mer än jag förväntat mig.

10 dagar stor


Idag har vi haft sköterskan från BVC på besök. Wera vägde in på 2840g vilket är + 60g sen i fredags och snart är vi tillbaka på födelsevikten, 2900.



Vi blev ju kvar några dagar extra på BB. Först pga det missfärgade fostervattnet och sedan pga Weras viktnedgång de första dagarna. Vi hade lite svårt att få till amningen och trots att det såg ut som att hon åt på rätt sätt så fick hon inte i sig tillräckligt och tappade för mycket i vikt. Så vi fick helt enkelt gå i amnings-boot camp och se till att hon började gå upp i vikt igen. 
På freadg ska vi till BVC för viktkontroll igen. Ska bli spännande att se hur mycket hon har ökat i vikt till dess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar