måndag 18 juni 2012

OTÅLIG

Gaaaaaah...!!! Jag vill flytta nu. Minst av allt vill jag spika ett inflyttningsdatum. Ska det vara så svårt?
Jag vill komma in i huset, börja packa upp våra saker. Hitta en plats för alla saker, saker för alla platser, bo in mig och känna mig hemma. Jag vill sätta nyckeln i låset efter en risig dag, känna lugnet svepa över mig och tänka - Gud så skönt att komma hem!
Jag vet att dagen kommer att komma, men när?

Den här vackra vasen, Dagg, från Svenskt Tenn får gärna hitta en plats i nya hemmet!

House Doctors härliga loungefåtölj i rotting, i skuggan under ett träd.
Jadå, jag ser det framför mig.

Berättade jag förresten om det fina antika skåpet jag hittade på Blocket? Vi åkte till sydligaste delarna av Gotland, ca en timmes bilfärd. Väl där kunde vi konstatera att måtten på skåpet inte stämde med de i annonsen så vi betalade skåpet, vände hemåt och skulle se över en lösning för att få hem skåpet. Vi har varken släp eller dragkrok...
När vi väl skulle hämta skåpet får vi beskedet att dom "gjort sig av med det" eftersom det tog för lång tid för oss att hämta skåpet... Pengarna fick vi tillbaka en vecka efter beskedet så allt är lugnt. Men ändå... Lite märkligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar