måndag 28 maj 2012

STJÄRNOR PÅ VIFT

Igår kväll tog vi oss en glasspromenad i hamnen med Nisse. Tänkte just skriva att han älskar att vara inne i stan, men han verkar älska alla ställen lika mycket. Tror han är nöjd, oavsett miljö bara han får vara med där vi är.

På vägen hem ringlade vi oss genom innerstaden och stötte på inga mindre än Zlatan, Mellberg och Majstorovic från landslaget! Dom var ute på en cykeltur och jag må då säga att oavsett hur bra de är på att sparka boll så behöver dom verkligen öva på att cykla. Jag har nog aldrig sett nåt så vingligt. Värst var Mellberg, som vi på riktigt höll på att få över motorhuven andra gången våra vägar korsades (trots att bilen då stod stilla)! Zlatan var mellansämst och Majstorovic var nog den som grejade det bäst.

Lite stolt är jag ändå att jag kände igen Mellberg helt av mig själv. Det är en av de få spelare som min sport-teflon-hjärna inte stött bort och jag har en teori om hur det gått till. Jag har en viss mottaglighet för hockey och Mellberg ser egentligen mer ut som en hockeyspelare. Eller hur?





Men tänk om vi hade kört in i dom..! Det hade ju varit lika bra att lämna landet för obestämd framtid om man lyckats decimera landslaget genom att köra på dem under en turistig cykeltur i Visby en varm försommarkväll. Sådär lite apropå att jag igår skrev att jag skulle heja fram ett guld i EM...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar