torsdag 10 maj 2012

DEN STORA FRÅGAN

Igår fick jag frågan om hur bebisen kommer in i magen. - Gick ni till en doktor som la den i magen på dig? - Eller kan man beställa den på posten? - Men vem gör alla bebisar som man har i magen?

Igår var första gången jag duckade för att svara några av deras frågor. Vi satt i bilen på väg till stallet och jag kände att jag inte ens skulle hinna tänka ut ett halvbra svar på den frågan innan det var dags för Majas ridlektion. Så jag sa att till dom att - det där tar ganska lång tid att förklara, vi får ta det en annan gång, men det är mamman och pappan gör bebisen och som gör så att bebisen kommer in i magen. - VA? Har NI gjort bebisen??? Men looova att du berättar imorgon! sjöng dom i kör bak i bilen. - Ja men visst, absolut.... jag åker till bibblan imorgon och lånar en bok om hur bebisen hamnar i magen, som vi kan läsa tillsammans alla fyra.

Så, det är väl bara att ta tjuren vid hornen och åka ner till Almedalsbiblioteket och låna hem en bok eller två som berättar om hur det går till. Easy peasy! Jag tror till och med att det är Martins tur att ta högläsningen den här gången. Det var ju faktiskt jag som körde högläsning senast, ur Mio min Mio.




Kommer ni ihåg den här gamla rackarn? Den läste jag när jag var liten. Det verkar som den finns kvar. Jag blev tipsad av Majas gulliga dagisfröken att det var den bästa boken att ta till när frågorna började komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar