måndag 23 april 2012

TRÄDGÅRDSHÄNG

Jag vill ha en hängmatta, en sån där bred en och en hängstol i trädgården. Jag har väl inte riktigt hittat de perfekta träden än för hängmattan. Men för hängstolen finns det hur många bra platser som helst!

Hängmattan jag vill ha heter Romantica och finns på Hamaca.se


Hängstolen finns på Indiska och heter Makarmé



Idag har solen värmt oss öbor. Så jag passade på att rensa upp lite i trädgården vid nya huset. Gamla husets trädgård behöver oxå lite TLC, men det känns konstigt nog inte alls lika angeläget...

Mest fokus lade jag på jordgubbslandet. Fru säljare påstod nämligen att det är dom där riktigt söta, härliga jordgubbarna som växer i landet. Dom där som man åt när man var liten och som inte går att köpa längre. Dom, om inget annat, ska få så mycket odlarkärlek det bara går. 
Jag passade på att ta några skott oxå så att jag kan utöka jordgubbslandet. Med två små flitiga bärplockare i familjen är jag rädd för att det annars inte blir några över till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar