söndag 15 april 2012

LIVET PÅ LANDET

Idag träffade vi på våra nya grannar. Jag har varit lite spänd inför att träffa dom. I och med att det är de enda grannar vi har och vi bor rätt så nära varandra så känns det viktigt att det är folk man kommer att komma överens med. No more worries. Det känns som vi fått supergulliga grannar!
Dom föder upp köttkor ekologiskt. Dom hade precis varit hos korna, som hålls i grannsocknen, och kollat till nya och "gamla" kalvar.

När vi pratade så kom det fram att en kalv befann sig på gården då mamman inte ville dia den. Vi fick följa med in i ladugården (det heter icke lada) och titta på det lilla livet. Nej vet du... den var så ohyggligt söt! Jag ville bara lyfta upp den och ta med den hem! En riktigt kelgris som snuttade på mina fingrar och som bara ville ha gos och kärlek. Den hade kunnat få hur mycket som helst av den varan från mig.

Tyvärr fanns ingen kamera i sikte när vi hälsade på kalven... Men jag har på känn att jag nog kan få träffa den igen och då ska jag fota!

Bild lånad från svenska-djur.se


Hur man klarar av att distansera sig från djuren så pass att man sedan klarar av att låta dom hamna på tallriken sen, det kan jag inte förstå. Det är väl tur att det är dom och inte jag som föder upp köttkor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar