måndag 16 april 2012

EFTERLYSER MATBORD

Det är lite klurigt att få tag i stora matbord. Jag har hittat ett på Ilva som slukar många personer. Det ser helt ok ut och priset är också bra. Men det vore trevligt att ha mer än ett alternativ att välja på.

Kandidat till matrummet, från Ilva.se


Jag vill ha ett bord som räcker till minst 10 personer. Ett bord där många kan sitta tillsammans och där jag kan få min Fanny och Alexander-jul. Någon som har tips på stort bord? Eller kanske tips på en bra möbelbyggare?

Nästa jul på Gannarve? :)


1 kommentar:

  1. Det här kommer mer en ett år för sent, men vi tänkte lösa problemet genom att köpa två likadana bord, som används som skrivbord och köksbord när vi inte behöver en lång bord.
    En annan alternativ är att skaffa en bord med borttagbara ben, som kan förvaras som platt paket under resten av året när det inte längre behövs.
    Min syster har en bord från IKEA med 3-4 tilläggsplattor, som blir från 6 till 20 personer. IKEA tillverkar inte det bordet längre, men den hade jag velat ha.
    Vi löste problemet genom att använda två olika bord, likaså som min andra syster, för det gör ju inte så mycket att borden är olika breda och höga, när man har duken på. Festen handlar ju inte om sådana detaljer. Duken var vacker, maten bra, det fanns tillräckligt för allihopa och festen var lyckad. :-)

    SvaraRadera