lördag 21 januari 2012

STOCKHOLMS-WEEKEND

Här kommer ett litet kvällsinlägg från Hotell Hellstens Malmgård. Vi kom till Stockholm igår. Både jag och Martin hade jobbmöten inbokade och jag behövde tömma det sista ur förråd och lägenhet. Så vi bokade in en hel helg här.

Passade på att luncha med mina gamla kollegor innan mötet och kvällen avslutades med en fantastisk middag på Operakällaren. Avsmakningsmenyn beställdes och 8 rätter bars in, alla var nästan lika goda. Bäst var pilgrimsmusslan med musselskum och kronärtspuré. Jag skulle ha varit happy med 8 såna på raken!



Tömningen av lägenheten gick i raketfart när 3 starka karlar hjälptes åt att bära ner allt. När vi var färdiga med lägenheten så styrde vi kosan mot Sickla för lite snabb lunch och shopping. Gaah! vad jag saknar Sickla köpkvarter..! Där inne sprang jag på 3 kära och mycket saknade vänner. Rätt som det var hörde jag någon ropa - Men det är ju Susanne! Och det var ingen mindre än Ali som tog en fikapaus. Inte nog med det - Jessica och Jocke dök upp en minut senare tillsammans med lilla Ella! Det blev kramar och snabba uppdateringar. Kul att Martin fick ansikten på några av de jag pratat om och kul att dom fick se honom oxå :)



Hotellet vi bor på är kanonfint! Byggnaden är lite som en gammal herrgård, mitt på söder. Lite undangömt i en återvändsgränd. Rummen är jättefina och mysigt inredda. Det är superfina, gamla trägolv. Tyvärr kommer dom väl aldrig bli sig lika igen efter att Nisse gått loss på skarvarna mellan plankorna. Han ser golvet lite som världens största tuggben... Så, det är ett ständigt vaktande för att han inte ska äta upp golvet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar