måndag 16 januari 2012

NO WORRIES, VI LEVER

Men vårt internet har inte fungerat på flera dagar... Jag tackar min lyckliga stjärna för att TV och internet slutade fungera i 4 dagar, just som vi bokat in att vara bortresta 3 av dessa. Det är ju så att 3 av 4 i den här familjen är TV-beroende. Tänk vilket gnäll det hade blivit utan TV i så många dagar. Jo, jag är förvisso internet-beroende. Men jag kan ju faktiskt tänka mig att läsa en bok emellanåt oxå.

Vi har som sagt varit bortresta i helgen. Närmare bestämt i Malmö. Har träffat svärfar Conny och hans fru Bodil för första gången. Mycket trevligt! Jag mådde tyvärr uselt större delen av helgen och kan inte ha gjort något vidare värst muntert intryck. Båtresan över östersjön blev en hemsk resa. Sjögången var gräslig och jag mådde pyton. Bet ihop så mycket jag kunde, men satt med en påse i beredskap. Sorry för nasty detaljer, men det var hemskt. Oliver kräktes oavbrutet och jag tyckte så synd om honom. Martin fick ensam ta hand om både Maja och Oliver. Maja fick väl mest klara sig själv då Martin satt med Oliver. Ingen av oss njöt direkt. Nisse gillar inte heller sjögång. Han ylade nog halva resan, stackarn...

Efter båtresan kände vi oss rätt så möra och planerade om resan. Vi åkte till centralen i Stockholm och packade in oss på första bästa tåg ner till Malmö. Även om det såklart var fel på tågets stabilisatorer så var det ändå skönt att bara få sitta ner och slippa tänka. Nisse älskade att åka tåg! Han placerade sig på sätet bredvid mig och snarkade sig igenom större delen av resan. Tågcentralerna var ett äventyr med alla människor.

Nisse på tåget
Väl framme i Malmö blev vi upphämtade av svärfar. Vi bjöds på en härlig kreolsk gryta till middag och sedan kom Maria, Kenneth, Kajsa och Selma på besök. Selma är ju cockern som charmade oss och fick oss att skaffa Nisse. Nisse blev nog lite kär i Selma tror jag! Resten av kvällen satt jag i soffan och kämpade för att hålla mig vaken och vara lite social. Ögonen gick i kors och jag var helt slut. Återhämtningen från båtresan tog tid på sig... Kl 22 blev jag tvungen att tacka för mig och krypa ner i sängen.
I lördags åkte vi till Bunkeflostrand och kollade in Kajsa när hon spelade fotbollscup. Det var roligt att träffa alla igen. Frida kom oxå förbi och sa hej. Tyvärr så mådde jag illa som en spykråka hela dagen. Det snurrade i skallen och jag kände mig konstant spyfärdig. Galet att man kan bli så sänkt av lite sjösjuka...
Söndag fm bar det av hemåt igen. Väldigt många restimmar blir det under en helg som denna och även om man tar en långhelg så blir det alldeles för kort. Nu ska vi se till att skaffa en flygbur till Nisse och testa att ta honom med oss på flyget. Då är Malmö bara en dryg timme bort. I dagsläget är det dryga 3 timmar färja och sedan 4 timmar på tåg eller i bil.

Nisse på Malmös centralstation

Väl framme i Stockholm passade vi på att äta middag på min absoluta favoritpizzeria, Karavan i Årsta. Martin hävdar att Isola Bella i Visby är vassare, men han tar aldrig med mig dit så jag tror inte på honom än ;)

Älsklingspojken och älsklingspizzan

Båtfärden hem blev tack och lov lugn. Men jag och Oliver var inte alls sugna på att chansa, så vi tog varsitt sjösjukepiller. Sent kom vi hem och snabbt kom vi i säng.

Tack Malmö för en trevlig helg!

1 kommentar: