tisdag 17 januari 2012

BACK IN THE SADDLE

Vilken härlig känsla det var att komma tillbaka upp i sadeln igen! Igår var första gången sen 19/6 2010 som jag faktiskt kunde känna mig både glad och avslappnad på hästryggen. Vilken underbart härlig känsla det var!

Jag började alltså rida igår igen. Eller, det var mest tänkt som en testomgång. För jag vågade inte hoppas för mycket på att jag skulle fixa det. Men det gjorde jag. Förmodligen mycket tack vare den otroligt snälla och duktiga hästen som jag blev tilldelad. Jag och Skelton, som såg ut som Pippi Långstrumps häst Lilla Gubben (och som förmodligen är stallets snällaste häst) kommer att köra lektioner tillsammans den här terminen.

*Bild från best top desktop wallpaper

Ridlektionerna är  en tidig fördelsedagspresent från min fina kille, som har varit bättre än jag på att se hur mycket jag saknat hästarna. Och utan hans pepp dom senaste dagarna så vete katten om jag hade kommit iväg igår.

Och vet ni, jag hade en underbar känsla i kroppen igår när jag gick från stallet till bilen. Ett sånt där varmt och mysigt lyckorus som spred sig genom hela kroppen.

P.s Anledningen till att jag är så säker på datumet beror på att samma dag som Victoria fick sin Daniel så kastades jag av en skenande häst, slog mig ganska illa och fick spendera några timmar på akuten.

P.p.s Kommer ni ihåg den stackars vakten som svimmade under paraden inför bröllopet? Han låg i sängen bredvid min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar