fredag 30 december 2011

TIDEN GÅR FORT NÄR MAN HAR ROLIGT

Hej och hå vad tiden springer iväg! Julen är alldeles för kort för allt som ska hinnas med. Imorgon är det nyårsafton och jag ska komponera någon form av förrätt till festen vi ska på hos Väskinde-vännerna Hanna och Jocke.

Med tanke på hur vassa de är i köket så är det lätt att få lite prestationsångest, men jag kör på mammas tips och gör en räkbakelse. - Googla på räkbakelse så får du fram receptet, sa hon. Jo tack, men det är ju massor med olika varianter... Vilken är det jag ska ta? Jag kör på det recept Ica Kuriren lagt ut. Jag dissar definitivt det recept som säger att bakelsen ska innehålla båda Kalles Kaviar och krossade ostbågar. Eller gör jag bort mig då?

Någon som gjort räkbakelser garnerade med ostbågar förut?

Ica Kurirens version av räkbakelser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar