lördag 31 december 2011

FESTLIGA FÖRBEREDELSER

Med skräckblandad förtjusning gör Maja premiär som räkskalare

Jag försöker mig på att dekorera tjusigt. Min styrka är smaken, inte presentationen.
Av någon anledning ser alla bakelser sneda ut på bild... Är det jag eller fotografen som är sned? ;)

Färdig räkbakelse
Med tanke på hur dålig jag är på att dekorera så är jag nöjd med resultatet :)

Barnen får också räkbakelser, i barnportion

Maja föreslog att vi skulle ha brödresterna som armband
Jag föreslog att vi använder det som ströbröd
Inte fullt så kreativt kanske?

Om jag gör dessa någon mer gång så tänker jag göra minst en halv omgång mer av fyllningen plus en omgång "kantröra" (dvs fyllning minus räkor) att breda ut runt bakelserna. Himla pilligt att få det snyggt annars med alla små räkbitar som ramlar av kanterna...

Är det bara jag som tycker att recept oftast är snålt tilltagna? Det var precis på vippen att fyllningen räckte trots att hälften av bakelserna är en lite mindre barnvariant.

På nyår vill åtminstone inte jag snåla på godsakerna!

1 kommentar:

  1. Dom ser goda ut, hoppas få smaka dom någon gång.
    GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera