torsdag 20 oktober 2011

Vattenmannen och Ernst Kirchsteiger

Jag ville ju ha lite mysbelysning till middagen igår, men eftersom som kristallkronan rasade ner härom dagen fortfarande ligger och väntar på bergsäker upphängning så blev jag tvungen att fixa nåt annat. Nåt med levande ljus kanske? Levande ljus är både mysigt och romantiskt, det vet ju alla.
- Ska jag köpa en kandelaber kanske? Nej, jag vet inte var jag kan få tag i sen sån här och jag har inte tid att åka runt och leta.
Sen kom jag att tänka på drivveden som jag plockade på stranden vis Kallis förut, den där dagen när jag hade varit i Botaniska och min keps blåste ut i havet. Där har jag ju min ljusstake... Det var som att åka tidsmaskin tillbaka till 90-talet, med Ernst Kirchsteiger som enda sällskap. 15 minuter senare såg det ut så här...







Jag hoppas att vattenmannen är nöjd med kepsen som han fick som ofrivillig offergåva för drivveden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar