fredag 9 september 2011

Veterinärsångest och tidsperspektiv

Idag ska jag ta Nisse till veterinären. De senaste dagarna har han haft en helt galen klåda runt frambenen, typ i armhålan eller vad man ska kalla det. Igår kväll kändes det som att han blev stressad av att det kliar hela tiden så nu på morgonen ringde jag till Gotlands Smådjursklinik och bokade en tid. Vill inte chansa och vänta över helgen och hoppas att det går över av sig själv. Det vore rent taskigt.

Jag ogillar att gå till veterinären med mina djur så länge det handlar om något annat än vaccinationsbesök. Jag har haft sån otur tidigare, med mina katter. Cystor i njurar, katt-leukemi osv. Tack och lov så har Wille alltid varit frisk som en nötkärna. Så frisk att jag fick rabatt hos försäkringsbolaget nu i år!

Men en sak som slår mig är att jag faktiskt alltid fått en diagnos hos en veterinär. Inte ett luddigt "virus" som man själv alltid får på vårdcentralen när läkaren förmodligen inte har en aning om vad man har eller inte orkar bry sig. Sugarmama beskrev det så klockrent i sin blogg härom dagen.

Ska passa på att väga Nisse hos veterinären idag. Han har dragit iväg ordentligt den senaste veckan. 28/8 vägde han 4,2 kg. Ska bli spännande att se vad han väger nu!

Nisse firar 14 veckor idag och 3 månader på lördag. Jag och Martin insåg igår att vi inte haft Nisse mer än snart en månad.... det känns som vi alltid har haft honom. Å andra sidan så har jag bara bott på Gotland i 2 månader, men det känns som mycket mer. Jag har bott in mig nu tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar