fredag 9 september 2011

Så vad sa dom då?

Jag får väl på nöten här för det jag skrev i mitt tidigare inlägg... Dom kunde inte helt säkert säga vad är som gör att det kliar så infernaliskt på lilla Nisse.

Deras teori är att något av barnen i området som klappat Nisse har haft löss. Dessa löss har skuttat över på Nisse och bitit honom. Han har såklart kliat på betten. Det har blivit små rivsår som i sin tur fått bakterier i sig och blivit lite inflammerade och fortsatt klia.

Lössen har tack och lov dött och inte hunnit lägga några ägg innan de hunnit skutta vidare till någon av oss tvåbenta. Löss och loppor som lever på människor kan tydligen inte leva och föröka sig på djur och vice versa. Tack Gud för det!

Så, sorry alla barn i området (utom grannens) så länge det går löss på dagis och skola så håller ni er jävligt långt borta från oss och vår hund. Capice?

Nu ska jag ta på mig dykardräkt och bada hund.

P.s. Dagens invägning visade på 5.2 kg. Stora killen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar