fredag 2 september 2011

Trädgårdstorsdag

Igår var en riktig fixardag. Jag monterade ihop de nya sängborden vi beställt och sen så tog jag tag i trädgården.

Jag fixade till kantlinjen så den blev spikrak. Lättare sagt än gjort att gräva en rak linje med en spade som har rundat blad... Jag grävde ner ett kantjärn för att hålla gräset borta från rabatten. Planterade rosorna. Täckte jorden med en markväv och sen la jag vit marmorsten på det.
Den fula jordremsan som vi kallade rabatt ser nu rätt så trevlig ut. Föreställer mig att den kommer att se fantastisk ut till våren och sommaren!

Valet föll till slut på rosor. Herregud, jag bor ju på Gotland! Klart jag ska ha rosor i trädgården. Rosorna på Gotland var ju bland det vackraste jag visste när jag var liten och hängde är på somrarna.
Rosorna jag valde var två buskrosor som heter Clair Renaissance och två klätterrosor som heter White Night. Det blir vitt med lite persika (vitare än bilden visar) och vitt med lite gult. Gulligt va :)


Köpte såklart för lite sten, så jag får fylla på med mer idag...


Clair Renaissance


White Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar