torsdag 29 september 2011

Bättre sent än aldrig?

Jag funderar på att börja plugga. Det kanske är dags att ta tag i det nu? Min första tanke var att jag är alldeles för gammal för att börja plugga. Och jag kommer vara ännu äldre innan jag är färdig. Men sen tänkte jag, det är ju faktiskt drygt 20 jobbår kvar efter att jag har pluggat klart. Det är ju ändå ganska lång tid. Jag har fler jobbår framför mig än jag har bakom mig. Vore väl kasst att inte göra det bästa av dom?

Jag kanske bara är inspirerad efter att ha hjälpt Oliver med läsläxa varje dag den här veckan? Han är f.ö grymt duktig på att läsa! På riktigt. Jag blev riktigt imponerad när han ljudade sig igenom orden och meningarna i första läxboken.

Jag tänkte iaf att jag skulle ta och boka ett möte med studievägledaren här på högskolan och se om jag kommer fram till något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar