fredag 13 mars 2015

Nya äventyr

Nu är det dags att blåsa liv i den här gamla bloggen igen. Vi ska ut på nya äventyr i världen och jag vill såklart att ni ska följa med oss! Vi har bestämt oss för att nappa på ett erbjudande som tar oss till Malta i april och vi ser verkligen fram emot det här nya äventyret!

Jag har varit på malta ett antal gånger tidigare i samband med mitt arbete. Men jag har egentligen inte upplevt mer av Malta än hotell- och mötesrum. Och såklart en och annan restaurang för kvällens middag. Men Malta är trots allt ett outforskat land för både mig och Martin.

Beslutet var inte självklart. Vi vände och vred på alla argument många gånger innan vi bestämde oss för at tacka ja. Hur kommer det påverka barnen? Det var nog den enskilt svåraste frågan att ta ställning till. När vi pratade med de större barnen såg dom det som positivt, ett äventyr även för dom. Trots att det innebär att det kommer att vara längre perioder som vi inte ses än vad vi är vana vid. Däremot blir det längre perioder vi väl ses. Och det tror jag leder till mer kvalitetstid i slutändan. För Weras del är det ju svårt att ta ett beslut tillsammans med henne, så där har vi helt enkelt gått på vad personer i vår omgivning delat med sig av i form av egna erfarenheter.

Tanken är att både jag och Martin ska arbeta heltid så Wera kommer att gå på Maltesisk förskola och lära sig engelska. Visst är jag lite orolig för hur hon kommer reagera på det nya språket. Men barn verkar lära sig nya språk blixtsnabbt och det kommer dessutom finnas andra skandinaviska barn där så det kommer nog att gå bra.

2 kommentarer:

  1. Men åh vad spännande! Vad roligt för er. Ska bli otroligt spännande att följa ert äventyr. April är ju snart! Hjälp! :) Många kramar

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag blev akut sugen på Gotland i sommar. Vad har du för tips? Vad ska vi göra när vi är där? Vet du någon som vill hyra ut ett bra boende eller vet du något annat boende som du kan tipsa om? Vilken vecka spelar inte så stor roll. Helst i juli dock.
    När bär det av för er?

    Kramar

    SvaraRadera