onsdag 20 november 2013

I ANDLIG ANDA

Idag gjorde vi premiär på Adolf Fredriks kyrkas öppna förskola med sångstund. Som veteran på kyrkans barntimmar känns det självklart att gå på kyrkis med Wera. Och Oh My vilken mysfaktor de har där!! För den med barn i Stockholm kan jag varmt rekommendera det här stället. Mysig personal, avslappnad stämning och bara sååå mysigt. Svårt att sätta fingret exakt på vad det var, men både jag och Wera trivdes från första stund. 
Då kyrkan ligger så nära vår lägenhet fick Wera promenera dit! Vilken stolt liten solstråle det var som gick bredvid och höll hårt i mitt pekfinger samtidigt som hon ivrigt pekade på allt, ropade Titta! och glatt hojtade -Hej! till alla vi mötte. 
Jag var rätt så stolt jag med såklart. Min stora lilla tjej <3

Efter kyrkis tog vi en gemensam stödvila innan vi lekte tittut-jaga tills pappa kom hem. Pappa kom hem med sitt senaste jobbprojekt - en suverän tidning för alla som spelar eller är intresserade av spel, främst inom trav, odds och stryktips. Den kommer ut i handeln imorgon. Så när du ser Klubb 33 i hyllan så är det min killes tidning du tittar på! Stolt igen! :)

När älsklingen kom hem så rusade jag iväg på - håll i er nu... - Seans!
Jag har alltid varit nyfiken, aldrig övertygad men öppen för att det kan vara äkta. 
Spänd och förväntansfull slog jag mig ner i stolen och väntade på att få höra - jag ser en gammal man, han visar med handen mot hjärtat. Han kan ha haft problem med hjärtat. Nån som vet vem det kan vara?

Jag ville att det skulle vara så som jag har hört folk berätta. Men jag var beredd på att jag skulle kunna bli besviken oxå. Och herregud så besviken jag blev. Det var främst prat om deltagares vägledare och kraftdjur eller om personliga budskap från olika änglar. Typ - du ska våga satsa på din dröm. Du är värdefull osv. Dvs sånt som kan passa in på precis vem som helst. 

När de försökte kanalisera anhöriga så slog det helt fel ena gången. Ingen kände igen den här mannen som mediet beskrev. Då hoppade medie nr 2 in och tog på sig denne man. Det skulle då vara en anhörig från medeltiden som hon läst om när hon släktforskat. Suck...

Jag ska då ha en sjöjungfru som vägledare och en delfin som kraftdjur. Sjöjungfrun är feminin, lekfull och styrs mycket av det undermedvetna. Hon är hos mig tillfälligt för att hjälpa mig att lyfta något till ytan så att jag sedan kan släppa det. Vad det är vet jag inte. Men jag kunde köpa en omgång hypnos för att hjälpa sjöjungfrun på traven. Mediet sysslade såklart med sånt oxå...
Min delfin symboliserar att jag är en glad och social person. Det är väl nära sanningen. Men det var nog enkelt att se redan när dom kom in i rummet då jag pratade med flera av deltagarna. 

Nej fy.. Så besviken jag blev. Mystiken uteblev totalt och det kändes bara pinsamt och tarvligt. Flertalet av deltagarna ledde villigt medierna vidare så att de skulle kunna komma till de rätta slutsatserna. 

Imorgon blir det mer jordnära saker. Wera ska skrivas in på BVC och jag ska boka läkartid för att kolla upp en knöl i handen. Knölen har uppkommit efter en skada och den ömmar lite så det är väl lika bra att se vad det är. 
Wera har fått utslag på hela magen och på sidorna. Dom kliar så Sthlm kliar sönder utslagen på nätterna. Stackarn

Nej, nu är det tack och god natt från mig. Nu ska jag natta delfinen och sjöjungfrun. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar