torsdag 18 april 2013

VÅR VÅR VÅR

Det bara sprutar fram vårtecken här! Vintergäck, snödroppar och scillor börjar trängas ute på gräsmattan och jag gör allt jag kan för att våren ska kännas mer och sommaren närmare. Buskar trimmas och skräp eldas. Och faktiskt tror jag att det är dags att plantera några penséer och annat fint som kan klara av att det ännu är lite kallt ute då och då.

Jag tänkte behålla eldkorgarna längst ner på trappan, men ha dom som blomkorgar istället. Och på trappräcket sitter gamla hållare till blomlådor. Till dom hållarna beställde jag igår två söta blomlådor från wexthuset.se. Hoppas dom har snabba leveranser för jäklar vad det kliar i fringrarna nu!


1 kommentar:

  1. Hoppas att våren gör det lite lättare i det jobbiga. Fina gorgar <3 Igår såg jag vitsippor så nu kommer all tydligen på en gång.

    SvaraRadera