onsdag 9 januari 2013

ÄNTLIGEN!!!

Imorgon smäller det! Då kör jag igång med ridlektioner igen. Det känns så otroligt underbart och jätte jättehärligt!!! Jag har saknat det så himla mycket... Bara lukten i och utanför ett stall påverkar mig på så många bra sätt. Hästar är balsam för min själ.

En gång i tiden så hjälpte hästlivet mig att hitta tillbaka till mig själv och förmågan att skapa min egen lycka. I minnet har jag sparat en solig vårdag när jag var på väg tillbaka till stallet efter en härlig ridtur på tre timmar. Plötsligt slog det mig - jag är 100% lycklig just nu! Trots att jag saknade massor med saker som många anser att man måste ha för att vara lycklig. Jag var singel, barnlös, bodde i en liten lägenhet utanför tullarna osv. Men Jag kände mig osårbar, stark och lycklig i mig själv och jag visste med ens att ordspråket "man är sin egen lyckas smed" var sant.

Lite pirrigt är det att vara ifrån Wera så länge imorgon. Drygt två timmar... Det känns som en eon av tid just nu. Men jag är rätt säker på att den tiden kommer att gå rasande fort när jag väl är där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar