onsdag 31 oktober 2012

SKÅL!

Lill-lördagen till ära så har jag gjort fläderbärslikör idag. Blir färdig lagom till jul hoppas jag.




Receptet till fläderbärslikör är enkelt:

7 dl okryddat brännvin
8 dl repade och sköljda fläderbär
4 dl socker
En liten bit kanelstång
En liten bit citronskal

Häll upp på rengjord flaska och låt dra någon månad.

Ett tips är att vänta med att plocka bären tills det varit minst en frostnatt. När frosten kommer så skickar trädets grenar ut extra socker till bären för att skydda dem. Bär innan frost kan vara lite beska. Ett alternativ är att plocka in bär och frysa in dem orepade. Då får du samma effekt som vid frost.


Jag och Wera har haft besök av fina Marie idag och hennes minsting. Vi fikade och öppnade paket. Wera fick jättesöta haklappar och små söta strumpor.




Igår besökte jag HMs inredningsavdelning för första gången på mycket länge. Blev glatt överraskad när jag såg att de även har inredning till barn- och babyrum! Hittade flera fina saker. Några blir julklappar till Maja och Oliver. En totalt onödig liten pryl, men som jag bara måste ha var den här söta lilla DND-skylten att hänga på Weras sovrumsdörr!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar