söndag 21 oktober 2012

NU ÄR DET JUL IGEN?

Mamma och pappa är på besök och med dom kom ett enooormt lass med presenter till både oss och till Wera. Mest till Wera såklart :)

Wera fick sin första tomte, ca 1 meter hög och döpt till Efraim efter tomten i Svensson Svenssons julfilm. Självklart följde en julbock med Efraim. Till mig hade mamma med sig ett jättelass med nytt julpynt till mig. Det jag har sen förut var lagom till en tvåa.



Wera fick flera uppsättningar kläder, gosedjur, overall, filt, fäll och en massa annat fint.


Är det skampoäng på att inte ha ett gutefår i barnvagnen? Här lurvar istället ett får från Irland. Men det är väl sånt stackars Wera får stå ut med när hon har föräldrar från fastlandet.


Med i lasset fanns även familjens dopklänning. 4 flickor har döpts i denna klänning. Min syster, jag, vår  kusin Anna och min systerdotter Mathilda. Nu är det Weras tur.



Lilla Wera verkar bara få mer och mer problem med magen. Det som förut var en timmes gråt på kvällarna har nu blivit 3-4 timmars gråt och oroliga nätter. Mitt arma mammahjärta går i bitar när min lilla skatt har så ont och jag hatar att jag inte kan göra något för att lindra hennes värk. Imorgon bitti ringer jag BVC. Nu får dom inse att varken Minifom eller lemolac hjälper.

5 kommentarer:

  1. Vi köpte "windi" pysventiler på apoteket till vår tjej. De i kombination med magmassage (skriv in kolikmassage på youtube så ser du hur man gör) gav resultat. Jag ammade inte, och ett byte av ersättningssort gjorde susen. Vi bytte från lemolac till NAN (först NAN Pro, sen "vanlig".) Vi hade även sempers magdroppar, såna man ger 1ggr/dag, och de fungerade i mina ögon bättre än minifomen. Lycka till! Wera är supersöt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Jag blev rekommenderad att byta FRÅN vanliga NAN till Lemolac och Wera blev sämre så jag ska byta tillbaka till NAN idag. Det blir ett test av sempers droppar också.
      Har du möjligtvis en liten dotter som heter Molly? Iåfall vill mamma passa på att hälsa kram :)

      Radera
  2. Jag har två tjejer, Ida och Hedvig, men ingen Molly. Ida har ett mjukisdjur som heter Molly dock ;)
    Snubblade in på din fina blogg via smilingmom's, så jag har listat ut att du är från krokarna här...? (Sandviken/Gävle?)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från Skutskär faktiskt. Och via Stockholm hamnade jag till slut på Gotland :)
      NAN, massage och Sempers droppar blev ett vinnande koncept. Nu är det inte många kvällar som går åt till magknip. SÅ skönt!
      Kram!

      Radera
  3. Det är aldrig fel med julsaker!! Jag köpte ju en julgran för några månader sedan. Det gäller att passa på!
    Jag skulle vilja ha en tomte från Söderhällgården, en sån med en lykta. Så söta!! Fast då måste jag dra om sladden såklart:)
    Mamma kommer i början av December, så jag ska se om hon kan ta med en:)
    Din tomte är jättefin!! Älskar hans stövlar!

    SvaraRadera