måndag 29 oktober 2012

BEVARAT BARNASINNE

Igår var det dags igen för lite fix i trädgården. Vädret var perfekt höstväder - friskt i luften, strålande sol och en temperatur som nästan bet lite i kinden. Jag och Maja krattade löv på framsidan och det blev rejäla, höga och fluffiga lövhögar. 
Jag och Maja konstaterade glatt att jobba i trädgården var roliga grejer. När vi krattar klart fick jag en flaashback från när jag vare liten. 

- Men vi höll ju på att glömma det bästa med att kratta löv! sa jag.
-Vaddå? sa Maja nyfiket.
- Det här! sa jag och gav Maja en knuff rätt ner i den största lövhögen. Maja skrattade så hon tjöt! Sekunden efter gjorde jag själv ett magplask ner i högen. Jag lovar att det pirrade lika mycket i magen nu som när jag var liten!




3 kommentarer:

  1. Kul!!!! Att leka i lövhögarna. Och du kom över 1000.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. ÅH vad härligt det låter! Jag förstår att det pirrade i magen. Kratta löv är väldigt underskattat och det är bra för själen att få vara ute i friska luften och skatta. (säger jag som anlitar Mexikaner för allt som heter trädgårdsarbete).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen underbart att vara utomhus! Förmodligen därför jag fastnat för både ridning och segling.

      Det finns ju inget som säger att du inte FÅR joina mexikanerna om du verkligen vill kratta lite ;)
      Själv strök jag tvätt idag när jag fick huset städat. Det kan vara rätt så avslappnande med strykning ibland.

      Radera